Whatsapp Scaune auto copii | Suna (l-V 10-16): 0787659399 TRANSPORT GRATUIT. PLATA LA LIVRARE SAU PRIN TRANSFER BANCAR.

Categoriii blog

Cautare pe blog

Scaunul auto pentru copii: Cheia Sigurantei in cazul accidentelor rutiere
    Ghid siguranta scaune auto copii    0comentarii
Scaunul auto pentru copii: Cheia Sigurantei in cazul accidentelor rutiere
Copiii cad victime ale inconstientei autoritatilor si a lipsei de educatie a parintilor atunci cand vine vorba despre accidente auto.

Statisticile alarmante ale accidentelor auto implicand copii si importanta utilizarii scaunelor auto


Copiii cad victime ale inconstientei autoritatilor si a lipsei de educatie a parintilor atunci cand vine vorba despre accidente auto. Anul trecut, 2.159 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere de pe soselele din Romania, deoarece nu au fost protejati cu sisteme de siguranta auto specifice, cum ar fi scaunele auto pentru copii si centurile de siguranta, potrivit unui raport al politiei. Acelasi raport arata ca 142 de copii au decedat in accidente rutiere, dintre care 105 nu erau asigurati corespunzator.

Importanta sigurantei oferite de un scaun auto pentru copii

Utilizarea corecta a unui scaun auto pentru copii poate face diferenta intre viata si moarte in cazul unui accident rutier. Potrivit specialistilor, statisticile alarmante se refera in special la copiii cu varste intre 0 si 14 ani. In ciuda eforturilor de constientizare, mii de copii mor anual in accidente de masina la nivel global din cauza neutilizarii scaunelor auto corespunzatoare. Parintii adesea nu stiu ce masuri de siguranta sa ia, chiar daca intentiile lor sunt bune.

Eforturile de constientizare ale Politiei Romane

Politia Romana a lansat numeroase campanii de constientizare pentru a educa parintii cu privire la importanta folosirii sistemelor de siguranta auto pentru copii. Aceste campanii au scopul de a reduce numarul accidentelor rutiere si de a salva vieti prin promovarea utilizarii scaunelor auto pentru copii si a centurilor de siguranta. Cu toate acestea, efectul acestor campanii a fost limitat, sugerand necesitatea unor eforturi suplimentare si a unei educatii mai intense in randul parintilor.

Titi Aur: ”Lipsa de educatie se vede in statistica de copii morti”

Titi Aur, fost campion national de raliuri si expert in siguranta rutiera si conducere defensiva, a explicat intr-un interviu pentru Ziare.com, de ce avem atat de multi copii morti pe sosele.

”Din acelasi motiv pe care eu spun incontinuu, in speranta ca ma aude cineva: din lipsa de educatie. Noi, poporul roman nu suntem educati din acest punct de vedere. Iar acum avem o alta mare problema. Dupa Revolutie, din anii 90 nu s-a mai facut educatie rutiera in scoala. Iar acest lucru se vede acum”, a explicat Titi Aur.

Expertul a mai spus ca desi in cazul parintilor de acum o educatie este mai greu de facut, este important ca generatia urmatoare sa nu mai faca aceleasi greseli.

”Elevii de atunci sunt parintii din ziua de azi, intre 20 si ceva de ani si pana in 50 de ani, care au copii mici. Si atunci ei nu au primit educatie in scoala pentru ca sistemul de invatamant din Romania a considerat ca ne pierdem timpul cu educatie rutiera. Iar parintii, nefiind educati, ei cred ca nu le trebuie asa ceva. Atunci vedem foarte des, daca iesim pe strada, o sa vedeti frecvent, parintii legati cu centura in fata si copiii ”liberi” in spate. Liberi, in sensul ca nici macar in centura nu sunt prinsi, nu mai vorbim de scaunel, scaunel omologat, cel de cea mai buna calitate ca este vorba de copil si el trebuie sa fie in siguranta. Nu cred ca exista un parinte pe lumea aceasta care sa nu tina la viata copilului lui. Dar de ce il lasa liber in spate, uneori chiar si in brate, in fata? Pentru ca parintele, cel de la volan, nu considera ca este in pericol. El nu crede ca i se poate intampla ceva, ca doar si el cand era mic, il ducea taica-su fara centura de siguranta si era nicio problema, nu a murit. Este adevarat, el nu a murit, au murit altii, insa pe timpul acela, in anii 70-80 oricum erau mai putine accidente pentru ca erau mai putine masini, mai putine pericole.

Lipsa de educatie in scoala se vede in statistica de copii morti. Suedia: 0 copii morti intr-un an, Romania: 140 de copii morti intr-un an. Vorbim despre 2019. In accidente rutiere, copil inseamna 0-14 ani, nu mai vorbim despre cei de la 14 la 18 ani”, a mai explicat Titi Aur.

”Pana cand statul roman, de la cel mai inalt nivel nu va face ceva, nu va recunoaste ca avem o reala problema cu accidentele, nu vor scadea accidentele. Pe parintii de acum nu ii mai putem educa, insa haideti sa ii educam pe viitorii parinti: copii la scoala. Haideti sa facem ore de educatie rutiera la scoala, sa facem scolile de soferi bune, cursuri de conducere defensiva, campanii de constientizare bine gandite”, a mai spus Titi Aur.

”Acum politia rutiera face niste campanii pe bani europeni, foarte bune, foarte interesante dar ineficiente. Va spun si de ce. Se vorbeste in campanie de regula celor doua secunde, de exemplu. Sunt niste explicatii foarte frumoase si foarte corecte. Din pacate, astfel de reclame sunt interesante doar pentru cei care inteleg despre ce este vorba. Pentru ca cel care nu intelege ce inseamna cele doua secunde nu-l intereseaza si o respinge. Poti sa-i spui de dimineata pana seara, incontinuu dar nu va respecta aceasta regula pentru ca nu o cunoaste.

Reglementarile Codului Rutier pentru siguranta copiilor

Conform Codului Rutier, pasagerii cu varsta sub 12 ani sau cu inaltimea sub 1,50 m trebuie sa poarte centuri de siguranta adaptate greutatii si dimensiunii lor. De asemenea, copiii cu inaltimea de pana la 1,35 m trebuie transportati in scaune auto pentru copii, instalate corect in autovehicule. Aceste reglementari sunt esentiale pentru protectia copiilor si pentru reducerea riscului de raniri grave sau decese in caz de accident.

Concluzie

Statisticile privind accidentele auto implicand copii sunt un semnal de alarma care subliniaza importanta cruciala a utilizarii scaunelor auto pentru copii si a centurilor de siguranta. Educatia continua a parintilor si respectarea stricta a reglementarilor rutiere sunt esentiale pentru a proteja vietile tinerilor pasageri. Implementarea corecta a sistemelor de siguranta auto poate reduce semnificativ numarul victimelor si poate asigura ca copiii sunt protejati in timpul deplasarilor rutiere.


Statistici privind decesele cauzate de accidente rutiere in UE (infografic)


UE are o reputatie destul de buna in privinta sigurantei rutiere. Aflati date despre numarul deceselor cauzate de accidente rutiere in UE in functie de tara, varsta, sex si alte criterii.

Data publicarii: 15-04-2019
Ultima actualizare: 06-10-2021 - 11:03


In fiecare an, mii de oameni isi pierd viata sau sunt raniti grav in accidente pe soselele din UE. Intre 2010 si 2020, numarul deceselor cauzate de accidente rutiere in Europa a scazut cu 36%. Comparativ cu 2019, cand s-au inregistrat 22.800 de victime, in 2020 si-au pierdut viata cu 4.000 mai putine persoane pe soselele UE.


Cifrele preliminare arata ca 18 state UE au inregistrat cele mai scazute cifre in privinta accidentelor rutiere soldate cu victime.

Suedia are in continuare cele mai sigure drumuri (18 victime la 1 milion de locuitori) in timp ce in Romania s-a inregistrat cel mai ridicat procent (85 de decese la 1 milion de locuitori). Media in UE este de 42 la milion, comparativ cu media mondiala situata la peste 180 la milion.

Impactul traficului scazut cauzat de pandemie este clar, insa greu de masurat.

In 2018, 12 % dintre persoanele ucise pe soselele din Uniune au avut varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, in timp ce numai 8 % din populatia europeana face parte din aceasta categorie de varsta, ceea ce inseamna ca tinerii sunt in mod disproportionat mai susceptibili de a fi implicati intr-un accident rutier mortal. Cu toate acestea, numarul deceselor in randul acestei categorii de varsta a scazut cu 43 % incepand din 2010.

Proportia deceselor in randul varstnicilor (persoanele in varsta de cel putin 65 de ani) a crescut de la 22 % in 2010 la 28 % in 2018. Copiii sub 15 ani au reprezentat 2%.

In trei sferturi (76 %) dintre accidentele rutiere mortale de la nivelul UE au fost implicate victime de sex masculin, un model relativ neschimbat fata de 2010 si similar in toate tarile UE.

Sursa: https://ziare.com/accidente-copii/copii-morti-accidente-rutiere-sisteme-siguranta-auto-titi-aur-parinti-inconstienti-1754454

https://www.europarl.europa.eu/topics/ro/article/20190410STO36615/statistici-privind-decesele-cauzate-de-accidente-rutiere-in-ue-infografic

Lasa un raspuns

* Nume:
* Email: (nu este publicat)
   Website (URL site cuhttp://)
* Comentariu
Tasteaza cod